سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کورش بزرگ:خداوندا این کشور را از دشمن،خشکسالی و دروغ محفوظ دار


آرشیو مطالب
مهر 89
آبان 89
آذر 89
اسفند 89
دی 89

موضوعات
حقوقی[34] .

لینک دوستان

حرفه ای ترین قالب های وبلاگ
عاشق آسمونی
اگه باحالی بیاتو
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
عشق سرخ من
جادوی زندگی
کلبه تنهایی
رنگین کمان
آقاشیر
آوای قلبها...
.: شهر عشق :.
طریق یار
همه چیز
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
Manna
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
بی نام
نامه ای در راه عشق
غروب آرزوها
پاتوق دخترها وپسرها
..:: کلبه تنهایی من ::..
salam
سرود عرش
ژئوماتیک
روان شناسی * 心理学 * psychology
هر چی تو بخوای
یه دخترتنها
دانلود و نقد کتاب
*ستاره ی سرخ*
صل الله علی الباکین علی الحسین
هستی مامان
متالورژی_دانلودکده ی مهندسی متالورژی(rikhtegari.com)
دختر تنها
Sea of Love
MOHAMMAD.HAHSEMI86@YAHOO.COM
حفاظ
آرامش ابدی
به دلتنگی هام دست نزن
کشکول
لبخند خدا
درود بــــر پادشاهـــــم کـــوروش کبیـــــــــر
عشق
پائیزِ قلبم ساکت و سرده
دنیای زیبای من
وبلاگ دختری دل شکسته
فریاد بی صدا
عشق است و زندگی
ساحره...!!
قاطی پاطی
بزرگترین و برترین وبلاگ دخترونه ی خاورمیانه
مریم
باران بی امان
خاطرات این روزهای من
☼♀هرچی عشقم بکشه♀☼
آهای یه نفر تو این جزیره تنهاست

My World
شرکت نمین فیلتر
همنواز
راه آسمان کجاست؟
میترایسم
بهترین اسلحه:عشق
پراکلیتوس آمده
فریاد بیصدا
مریم جون !
پرنسس
من هیچم
درددل مکتوب
بازی دل
نیلوفرانه
زیباترین
بهترین نرم افزارهای آموزشی برای ایرانیان
جنجالی
گالری بهترین ها
عاشقانه ها
نیلوفرانه
سایت مشاوره پرستاری ژاله رحیمی
تا شقایق هست زندگی باید کرد
نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری، انبارداری،
فروش نرم افزارهای گرافیکی و برنامه نویسی، س
فروشگاه فیلم، کارتون، بازیهای هیجانی، تی شرت
دختر غریب
دموکراسی پارلمانی
دادگاه اروپایی حقوق بشر
انجمن حقوق اساسی فرانسه
نشریه حقوق و آزادیهای مدنی
کانون وکلای دادگستری اصفهان
tina
تبسم
legal links
مرجع منابع آموزش زبان انگلیسی
دستیار آموزش زبان انگلیسی
گل رز وحشی تنها
متولد ماه دی
جزیره صداها
نرم افزار جامع طالع بینی فال قهوه روانشناسی رن
مجموعه کتاب های مهندسی برق

درباره وبلاگ



درباره :رسول
پروفایل مدیر :

امکانات جانبی
» تعداد بازدیدها:
» کاربر: Admin



بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 81660



مطالب پیشین
محاسبه کاربردی ارث
تعیین مرجع صالح برای رسیدگی به درخواست تقسیم ترکه
اخراج کارگر بدون رعایت تشریفات مذکور در ماده ?? قانون کار و تبصر
حق حبس مهریه
قانون حاکم بر فرزند خواندگی از نظر مقررات داخلی و حقوق بین الملل
شبه جرم و حقوق بین الملل خصوصی
حقوق بین المل خصوصی - دادرسیهای خارجی
نشوز زوجه و ازدواج مجدد زوج، مانع اعمال شرط ضمن عقد وکالت برای ط
وجه التزام در قرارداد قابل مطالبه هست یا نه ؟
چک امانی
[عناوین آرشیوشده]


تبلیغات


تبلیغات



شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی صبح اول وقت کامپیوترتان را روشن می‌کنید، می‌بینید ویندوزتان بوت‌ نمی‌شود. در این زمان احساسی که به آدم دست می دهد شبیه زمانی است که آدم اشتباهی سوار اتوبوس شده باشد و بعد از رسیدن به مقصد متوجه قضیه شده باشد! در این هنگام بهتر است که ابتدا کمی کنترل خود را حفظ کنید تا ببینید که چه‌ کاری باید انجام دهید. این مشکل دلایلی از جمله : پاک شدن فایل های بوت ویندوز، ایراد در بوت سکتور، تغییرات نا به جا در رجیستری، ورود ویروس های مخرب به سیستم و… دارد که همگی نیز به سادگی قابل برطرف شدن هستند. برای حل این مشکل و رهایی از آن احتمالا اولین گزینه اکثر کاربران ، تعویض ویندوز خراب می باشد. اما عجله نکنید و دست نگه دارید! راه های بهتری نیز برای رفع این مشکل وجود دارد؛ بدین ترتیب که قبل از هر چیز، ویندوز ابزارهایی را برای رفع اکثر این مشکلات قرار داده که بسیاری از کاربران از آن بی خبرند و گاهی اوقات به دلیل عدم بوت شدن ویندوز، حتی مجبور به حذف اطلاعات حیاتی شان می شوند. اما در این ترفند به بررسی ?? روش برای رفع کلیه مشکلات ذکر شده بدون نیاز به تعویض ویندوز می پردازیم و به عبارت بهتر راه حل کلیه خطاهایی که باعث بالا نیامدن ویندوز می شود را در این ترفند بیان می کنم.

ادامه ی مطلبو بخونید..

ادامه مطلب...


کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در پنج شنبه 89/7/29

نظرات ()



 

فارنت/به نقل از روزنامه انگلیسی مترو : شاید لحظه برخورد رعد و برق را با زمین و مکان‌های مختلف در تصاویر مختف و یا حتی به چشم دیده باشید.

اما هنگامی که بدانید یک عکاس برای گرفتن یک عکس بیش از ?? سال صبر کرده و تاکنون عکس‌های زیادی برای ثبت آن انداخته، آن عکس دیدنی‌تر می‌شود.

یک عکاس ?? ساله نیویورکی بی‌نظیرترین عکس خود را ماه گذشته و با عکاسی از لحظه برخورد صاعقه با برج معروف آزادی گرفته است.

جی فاین می‌گوید: من همواره اخبار هواشناسی را دنبال می‌کردم و می‌دانستم که یک طوفان در راه است و این برای من فرصت بسیار بزرگی بود. من آماده شده بودم و پیش از این عکس ?? شات دیگر گرفته بودم که نهایتا به این عکس رسیدم.

وی می‌افزاید: من واقعا وقتی نتیجه کار را دیدم شوکه شده بودم. این یک شانس مطلق بود که یک بار در زندگی سراغ آدم می‌آید و این اولین عکسی از این نوع است که من تاکنون دیده ام.

مجسمه آزادی که تقریبا ?? متر بلندی دارد در سال ???? در این محل نصب شده و آن گونه که اعلام شده است سالانه حدودا ??? صاعقه با آن برخورد می‌کند.انتظار ?? ساله برای انداختن یک عکس انتظار زیادیست اما وقتی نتیجه کار یک عکس استثنائی باشد این انتظار شیرین جلوه می‌کند.




کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در پنج شنبه 89/7/29

نظرات ()



در سال 1258خورشیدی/ 1879 میلادی به هنگام کاوشهای باستان‌شناسی هیأت بریتانیایی در محوطه باستانی بابل در بین‌النهرین، هرمز رسام (1826- 1910) باستان‌شناس بریتانیایی آسوری‌تبار، استوانه گِلی‌ای را یافت که شامل نوشته‌هایی به خط میخی بود.
به گزارش عصرایران، منشور کورش هخامنشی، کهن‌ترین بیانیه حقوق بشرِ شناخته شده جهان و سند سربلندی ایرانیان از همزیستی آشتی‌جویانه و گرامیداشتِ باورها و اندیشه‌های همه مردمان تابعه در هنگامه بنیادگذاری نخستین امپراطوری جهان است.

محل اصلی نگهداری این منشور، موزه بریتانیاست.

در جریان جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی ایران، منشور کوروش به رغم مخالفت دولت وقت بریتانیا برای چند روز به ایران آورده شد و به نمایش در آمد.
این منشور در تاریخ 19 شهریور 1389 وارد ایران و تحویل موزه ایران باستان شد.

قرار است منشور کوروش چهار ماه در ایران در معرض بازدید قرار گیرد و بعد از آن مجدداً به موزه بریتانیا تحویل داده شود.

این سند به عنوان نخستین منشور حقوق بشر شناخته می‌شود و در سال 1971 میلادی، سازمان ملل آن را به شش زبان رسمی سازمان منتشر کرد.

بدلی از این منشور در مقر سازمان ملل متحد در شهر نیویورک نگهداری می‌شود.



کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در پنج شنبه 89/7/29

نظرات ()



مقدمه
امروزه آثار تجارت خارجی در پیشرفت یا تزلزل اقتصاد کشورها قابل تردید است و بنابراین آگاهی از اصول پذیرفته شده حقوق تجارت بین الملل به ویژه در زمینه ورشکستگی و رعایت قواعد آن بی فائده نیست.
بسیار اتفاق می افتد که مرکز اصلی شعبه شرکتی که ورشکسته می شود در کشوری دیگر واقع شده است. اکنون این سئوال مطرح می شود که دادگاه صالح برای رسیدگی به درخواست بستانکار علیه شعبه مزبور کدام دادگاه است؟ و ایا حکم ورشکستگی صادر از دادگاه یک کشور در خازج از قلمرو سیاسی آن کشور، نسبت به اموال منقول و غیر منقول ورشکسته، دارای آثار حقوقی می باشد؟
همچنین اگر دعوی ورشکستگی در محاکم کشورهای مختلف مطرح شود و در نتیجه رسیدگی، احکام متعارض صادر گردد،. کدام حکم لازم الاجراءخواهد بود؟
در حقوق ایران برای رفع مشکلات ناشی از ورشکستگی بین الملل تجارتی نصوص قابل توجهی وجود ندارد و رویه قضائی نیز بر مبنای اصول کلی حقوق بین الملل خصوصی در مقام حل مشکلات مزبور بر نیامده است. در اینجا به منظور آشنائی با راه حلهای قابل اعمال در سیستم ورشکستگی، نظریه علمای حقوق و رویه های موجود در کشورهای دیگر را مورد بحث قرار می دهیم.

ادامه مطلب...


کلمات کلیدی :حقوقی

نوشته شده توسط رسول در پنج شنبه 89/7/29

نظرات ()



ادامه مطلب...


کلمات کلیدی :حقوقی

نوشته شده توسط رسول در پنج شنبه 89/7/29

نظرات ()



مقدمه
- 1- چک مثل سایراسناد تجاری، بویژه برات، در قلمرو تجارت بین المللی منشاء بروز تعارضات عدیده ای است. وقتی صادر کنند‏ة ایرانی، چکی در وجه یک تبعة خارجی عهدة بانک ایرانی صادر می کند و یا بر عکس، تبعة خارجی چکی در وجه یک ایرانی عهدة بانک خارجی در وجه تبعة دیگر خارجی صادر می شود ولی پیوندی با ایران دارد – مثل این که به نفع یک ایرانی ظهر نویسی شده و یا از یکی از ظهر نویسان ایرانی ضمانتی بعمل آمده باشد – هر یک از موارد یاد شده می تواند موردی برای بروز تعارض در قوانین و محاکم باشد .
البته امروزه قوانین و مقرّرات ارزی حاکم بر هر کشوری محدودیّتها انتقال ارز را موجب شده و توسعة معاملات بانکی و پیدایش روشهای مختلف پرداخت، از قبیل حوالجات ارزی بانکی، از نقش چک به عنوان وسیلةپرداخت نقدی، در قلمرو تجارت بین المللی کاسته است ؛ ولی در عوض، چکهای مسافرتی برای تسهیل مسافرت در ارتباط با بانکهای مختلف و شعب و نمایندگیهای آنها، کاربردی وسیع یافته و انواع و اقسام آن به عنوان وسیلة مؤثّری در پرداختها در آمده است .
برخی از مؤلّفان حقوق تجارت، چکهای مسافرتی را از مصادیق چکهای عادی دانسته و ماهیّتها آنها را در عوض هم قرار داده اند . دیوان عالی کشور فرانسه این تحلیل را نپذیرفته وآن را بدواً نوعی اسکناس اعلام کرده، و در تصمیمات سالهای اخیر خود چنین نظر داده است که اینگونه چکها اسکناس بانک هم نیست، بلکه «سند طلب به رؤیت یا به وعدة کوتاه مدّتی است که مبیّن تعهّد پرداخت از طرف بانک صادر کننده است» .
هر چند در قلمرو بین المللی، غلبه با گردش چکهای مسافرتی است، ولی این بدان معنی نیست که چکهای عادی و بانکی در انواع و اقسام آن، رواجی نداشته باشد و موجب بروز تعارضی نشود .
2. قانون تجارت کشورما در فصل چک، طّی مادّة 314 به اصل اشتراک مقرّرات و وحدت احکام برات و سفته، در ارتباط با قواعد تعارض قوانین، تصریحی ندارد . پس ممکن است چنین نتیجه گرفت که مبحث سیزدهم از فصل راجع به برات ناظر بر «قوانین خارجی»که در مورد سفته هم است، در خصوص چک قابلیّت اعمال ندارد .
هر چند چک ــ چنانکه می دانیم ــ وجوه افتراق چندی با برات و سفته دارد، با این وجود، وجوه افتراق موجود به کیقیّتی نیست که چک، از هر حیث و از هر جهت مشمول قواعد و مقرّرات خاصّ تعارض قوانین گردد.
قانونگذار در مبحث سیزدهم از مباحث مربوط به برات، قواعد تعارض قوانین را در خصوص حقوق «تعهّدات براتی» اعلام داشته است و تعهّدات براتی، به نحوی که مطرح می باشد، اعّم از تعهّدات ناشی از برات و سایر اسناد تجاری به معنی خاص یعنی سفته و چک است. پس قواعد تعارض قوانین راجع به حقوق و تعهّدات براتی تا آنجا که مغایرتی با طبیعت حقوق و تعهّدات ناشی از سفته و چک نداشته باشد، نسبت به آنها نیز قا بلیّت اعمال دارد. قانونگذار در مادّة 309 در فصل راجع به سفته به شمول و تسرّی این قواعد، نسبت به مورد سفته، تصریح بعمل آورده ولی در مادّة 314 در فصل راجع به چک ظاهراًاز این معنی غفلت ورزیده است
بدیهی است آن دسته از قواعد تعارض قوانین در مورد برات که ناظر بر قانون قابل اعمال بر قبولی برات است در خصوص چک مثل مثل سفته مورد ندارد؛ ولی دیگر قواعد حلّ تعارض قوانین ناظر بر شرایط شکلی و ماهوی چک، مثل اهلیّت امضا کننده و ظهر نویسان، قصد و رضا، آثار تعهّدات ناشی از چک، ضمانت، محّل چک، پرداخت وجه چک، ارائه جهت پرداخت، حقوق و وظایف دارندة چک جهت مراجعه به متعهّدان و عند اللّزرم طرح دعوی و… ، حسب مورد می تواند درمورد این سند تجاری نیز قابلیّت اعمال داشته باشد .

ادامه مطلب...


کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در پنج شنبه 89/7/29

نظرات ()



ardantmathieu

Institutions politiques et droit constitutionnel

Philippe Ardant (†) et Bertrand Mathieu

22e édition - 620 p. - Coll. "Manuel" - L.G.D.J. - 2010- 34 €

ISBN : 978-2-275-03487-4

Cet ouvrage est avant tout un manuel qui expose de façon synthétique et aussi claire que possible l"ensemble des connaissances indispensables à un étudiant de première année de Licence ou d"un Institut d"études politiques. Il permet à ses lecteurs de participer efficacement aux travaux dirigés et de se présenter dans les meilleures conditions à l"examen.

Il offre une vision classique des institutions politiques et du droit constitutionnel en France et dans les principaux États étrangers, tout en tenant compte des évolutions importantes qui les affectent. Il s"efforce de mettre en valeur les éléments essentiels du droit constitutionnel, tout en laissant une part raisonnable aux débats qui sont aujourd"hui au cœur des réflexions sur les institutions et les droits des citoyens. Il en est, notamment, ainsi s"agissant des évolutions résultant de l"importante révision de la Constitution française adoptée en 2008.

Philippe Ardant (†) a été professeur émérite de l"Université de droit, d"économie et de sciences sociales de Paris II, dont il a été président de 1993 à 1997. Il a enseigné aussi à l"Institut d"études politiques de Paris. Il a créé en 1977 la revue Pouvoirs. Il a assuré des fonctions diplomatiques en Chine et au Maroc et a été président de l"Institut du monde arabe à Paris de 1981 à 1985.

Bertrand Mathieu, professeur à l"Université Panthéon Sorbonne de Paris I, dirige le Centre de recherches de droit constitutionnel. Président de l"Association française de droit constitutionnel, il a été membre de la Commission Avril sur le statut pénal du chef de l"État (2002) et du Comité Balladur chargé de proposer une révision de la Constitution (2007). Il co-dirige la revue « Constitutions ».




کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در پنج شنبه 89/7/29

نظرات ()



By now, the clusterf–k in America’s housing market has been pretty thoroughly documented. Thanks to the quick thinking of a Maine public interest lawyer, the country discovered that mortgage companies had been cooking the books in order to push tens of thousands of families out of their homes.

But the most interesting twist in this story is not the companies’ contempt for due diligence; it is what they did after their negligence was exposed. First GMAC, then the other banks caught with their pants down, put a hold on foreclosures. But they did not do so everywhere. Instead, they stopped foreclosures in the 23 states with judicial foreclosure. To translate into plain English: the companies knew they had goofed, so they stopped foreclosures in those states where they might get caught. In states where no judge stands between families and foreclosure–including Massachusetts–the companies initially stuck with the status quo.

The companies’ actions can be described as many things. Perhaps most clearly, they are a strong argument for judicial foreclosure–rules that would require mortgage holders to show that they have the right to foreclose before they initiate a process that can end with families out on the street. The current process allows private companies–and from all accounts not the most ethical private companies on earth–to be prosecutor, judge and jury.   Mortgage companies have every incentive to cut corners, yet they have effectively been given the power to determine whether families deserve to stay in their homes. Now that it is clear just how badly they have abused that power, it’s time to think whether we should have let them have it in the first place.

Share
Twitter



کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در پنج شنبه 89/7/29

نظرات ()



Paris 11
IEDP

Journée d"études des jeunes chercheurs de l"Institut d"études de droit public

L"indépendance de la justice

Vendredi 19 novembre 2010

Faculté Jean Monnet — Université Paris-Sud 11
54, boulevard Desgranges — 92331 Sceaux cedex

Salle Georges Vedel

ادامه مطلب...


کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در پنج شنبه 89/7/29

نظرات ()



ادامه مطلب...


کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در چهارشنبه 89/7/28

نظرات ()



   1   2   3   4   5   >>   >

Powered By persianblog.ir Copyright © 2009 by persian7jurist This Themplate By Theme-Designer.Com