سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کورش بزرگ:خداوندا این کشور را از دشمن،خشکسالی و دروغ محفوظ دار


آرشیو مطالب
مهر 89
آبان 89
آذر 89
اسفند 89
دی 89

موضوعات
حقوقی[34] .

لینک دوستان

حرفه ای ترین قالب های وبلاگ
عاشق آسمونی
اگه باحالی بیاتو
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
عشق سرخ من
جادوی زندگی
کلبه تنهایی
رنگین کمان
آقاشیر
آوای قلبها...
.: شهر عشق :.
طریق یار
همه چیز
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
Manna
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
بی نام
نامه ای در راه عشق
غروب آرزوها
پاتوق دخترها وپسرها
..:: کلبه تنهایی من ::..
salam
سرود عرش
ژئوماتیک
روان شناسی * 心理学 * psychology
هر چی تو بخوای
یه دخترتنها
دانلود و نقد کتاب
*ستاره ی سرخ*
صل الله علی الباکین علی الحسین
هستی مامان
متالورژی_دانلودکده ی مهندسی متالورژی(rikhtegari.com)
دختر تنها
Sea of Love
MOHAMMAD.HAHSEMI86@YAHOO.COM
حفاظ
آرامش ابدی
به دلتنگی هام دست نزن
کشکول
لبخند خدا
درود بــــر پادشاهـــــم کـــوروش کبیـــــــــر
عشق
پائیزِ قلبم ساکت و سرده
دنیای زیبای من
وبلاگ دختری دل شکسته
فریاد بی صدا
عشق است و زندگی
ساحره...!!
قاطی پاطی
بزرگترین و برترین وبلاگ دخترونه ی خاورمیانه
مریم
باران بی امان
خاطرات این روزهای من
☼♀هرچی عشقم بکشه♀☼
آهای یه نفر تو این جزیره تنهاست

My World
شرکت نمین فیلتر
همنواز
راه آسمان کجاست؟
میترایسم
بهترین اسلحه:عشق
پراکلیتوس آمده
فریاد بیصدا
مریم جون !
پرنسس
من هیچم
درددل مکتوب
بازی دل
نیلوفرانه
زیباترین
بهترین نرم افزارهای آموزشی برای ایرانیان
جنجالی
گالری بهترین ها
عاشقانه ها
نیلوفرانه
سایت مشاوره پرستاری ژاله رحیمی
تا شقایق هست زندگی باید کرد
نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری، انبارداری،
فروش نرم افزارهای گرافیکی و برنامه نویسی، س
فروشگاه فیلم، کارتون، بازیهای هیجانی، تی شرت
دختر غریب
دموکراسی پارلمانی
دادگاه اروپایی حقوق بشر
انجمن حقوق اساسی فرانسه
نشریه حقوق و آزادیهای مدنی
کانون وکلای دادگستری اصفهان
tina
تبسم
legal links
مرجع منابع آموزش زبان انگلیسی
دستیار آموزش زبان انگلیسی
گل رز وحشی تنها
متولد ماه دی
جزیره صداها
نرم افزار جامع طالع بینی فال قهوه روانشناسی رن
مجموعه کتاب های مهندسی برق

درباره وبلاگ



درباره :رسول
پروفایل مدیر :

امکانات جانبی
» تعداد بازدیدها:
» کاربر: Admin



بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 81657



مطالب پیشین
محاسبه کاربردی ارث
تعیین مرجع صالح برای رسیدگی به درخواست تقسیم ترکه
اخراج کارگر بدون رعایت تشریفات مذکور در ماده ?? قانون کار و تبصر
حق حبس مهریه
قانون حاکم بر فرزند خواندگی از نظر مقررات داخلی و حقوق بین الملل
شبه جرم و حقوق بین الملل خصوصی
حقوق بین المل خصوصی - دادرسیهای خارجی
نشوز زوجه و ازدواج مجدد زوج، مانع اعمال شرط ضمن عقد وکالت برای ط
وجه التزام در قرارداد قابل مطالبه هست یا نه ؟
چک امانی
[عناوین آرشیوشده]


تبلیغات


تبلیغات



قانون صدور چک در سال 1352 به تصویب مجلس وقت رسیده و از آن پس تقریباً‌ هر ده سال یکبار و با توجه به زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دستخوش تحولاتی گردیده است. آخرین اصلاح در سال 1382 انجام و قانون فعلی با 24 ماده و 9 تبصره به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در حال اجراست.

ماده 3 قانون صدور چک اصلاحی سال 1382 بیان می دارد:«صادر کننده چک باید در تاریخ مندرج در آن معادل مبلغ مذکور در بانک محال علیه وجه نقد داشته باشد...» به عبارت دیگر چک وسیله ای برای پرداخت پول نقد و جلوگیری از نقل و انتقال وجوه زیاد می باشد.

صرف نظر از این موارد و با توجه به اینکه یکی از معضلات امروز جامعه و اقتصاد ایران، موضوع چک های برگشتی و آثار آن است. در این فعال بر آنیم که به بررسی ایجاد سوء اثر و دریافت هزینه برای رفع سوء اثر این چک ها توسط بانک ها بپردازیم.

مطابق آمارهای موجود تعداد اسناد برگشت داده شده در سال 80 معادل 2 میلیون و 935 هزار برگ، در سال 81 معادل 3 میلیون 103 هزار برگ، در سال 82 معادل 3 میلیون و 431 هزار برگ، در سال 83 معادل 3 میلیون و 392 هزار برگ، در سال 84 معادل 3 میلیون و 546 هزار برگ، در سال 85 معادل 3 میلیون و 599 هزار برگ، در سال 86 معادل 3 میلیون و 925 هزار برگ، در سال 87 معادل 4 میلیون و 944 هزار برگ و در سال 88 معادل 5 میلیون و یکصد هزار برگ بوده است.

در 5 ماه اول سال 89 حدود 2 میلیون و 400 هزار برگ سند در اتاق پایاپای تهران برگشت داده شده که چنانچه با همین نسبت محاسبه گردد رقم چک های برگشتی در سال 89 فقط در تهران به حدود 5 میلیون و 750 هزار برگ خواهد رسید.

بانک ها به استناد بخشنامه ها ومقرارت وضع شده از طرف بانک مرکزی برای صادر کنندگان چک های برگشت شده سابقه سوء ایجاد و متعاقباً جهت رفع سوء اثر از این چک ها مبالغی را دریافت می نمایند که هم اکنون برای هر برگ چک مبلغ یکصدهزار ریال می‌باشد. لیکن مشخص نیست مبنای قانونی این بخشنامه ها کجاست. اگر قانون صدور چک باشداین قانون در ماده 21 خود اشعار می‌دارد:

«بانکها مکلفند کلیه حساب های جاری اشخاص را که بیش از یک بار چک بی محل صادر کرده و تعقیب آنها منتهی به صدور کیفرخواست شده باشد بسته و تا 3 سال به نام آنها حساب جاری دیگری باز ننمایند...» ظاهراً این بخشنامه ها به استناد مصوبات کمیسیون فنی و روش های بانک ها صادر می شده و صدور آنها هنوز نیز ادامه دارد. در حالی که هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در رأی صادره به شماره 125- 31/04/80 اقدام به ابطال بند 3 دویست و نوزدهمین جلسه مورخ 28/11/76 این کمیسیون نموده و این موارد را خلاف قانون و خارج از حدود اختیار کمیسیون مذکور در وضع مقررات دولتی تشخیص داده است. متن کامل این حکم به این شرح است:‌

تاریخ:‌ 31/04/1380

شماره دادنامه : 125

کلاسه پرونده: 78/259

 

 

رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

نظر به ماده 21 اصلاحی قانون صدور چک مصوب 1372 موضوع تکلیف بانک ها به بستن حساب جاری صادر کننده چک بی محل در صورت صدور کیفرخواست و اینکه حکم مقرر در بند 4 ماده 14 قانون پولی و بانکی کشور مصوب 1351 مفید جواز تعیین میزان  حداقل و حداکثر بهره و کارمزد در قبال ارائه خدمات بانکی می باشد و حکمی در باب ایجاد اثر سوء و همچنین مطالبه هزینه باب رفع سوء اثر از چک برگشتی وضع نشده است، بند 3 دویست و نوزدهمین جلسه مورخ 28/11/1376 کمیسیون فنی و روش‌های بانک ها در این خصوص خلاف قانون و خارج از حدود اختیار کمیسیون مذکور در وضع مقررات دولتی تشخیص داده می‌شود و به استناد قسمت دوم ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری ابطال می گردد.

رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری – قربانعلی دری نجف آبادی

ولی علیرغم صدور این حکم و لازم الاجرا بودن آن، بانک ها هر ساله اقدام به صدور بخشنامه و ابلاغ تعرفه جدید جهت رفع سوء اثر از چک های برگشت شده می نمایند و مقرراتی نیز در باب چگونگی رفع سوء اثر از چک ها و مدارک لازم برای آن تهیه نموده اند.

با انجام یک حساب ساده مربوط به دریافت این ارقام در سال 88 و با توجه به برگشت شدن 5 میلیون و یکصد هزار برگ چک و ضرب آن در مبلغ یکصد هزار ریال دریافتی، رقم پانصد و ده میلیارد ریال بدست می آید!!

علی ایحال تعیین تکلیف صدور بخشنامه های خلاف قانون و کسب در آمدهای خلاف قانون با کدام مرجع قانونی است. سؤالی است که پاسخی برای آن نمی یابم!!




کلمات کلیدی :حقوقی

نوشته شده توسط رسول در دوشنبه 89/12/16

نظرات ()



 

حصیل به منزله سرمایه گذاری برای آینده است که می تواند سود سرشاری را به بار آورد. تحصیل در ایالات متحده گزینه های بیشتری نسبت به سایر نظام های آموزشی ارائه می دهد، و این فرصت را برای شما فراهم می سازد که برنامه های آتی خود را با برنامه آموزشی خود تطبیق دهید.

برای آنکه بتوانید در زمینه تحصیل در ایالات متحده سرمایه گذاری کنید، برنامه ریزی هوشمندانه بسیار ضروری است — لازم است تحقیقاتی انجام دهید و امکانات موجود برای تأمین بودجه تحصیل در ایالات متحده که متناسب با نیازها و توان مالی شما است را شناسایی کنید.

رشته حقوق در مقطع کارشناسی در ایالات متحده ارائه نمی گردد. دانشجویان قبل از درخواست برای پذیرش در رشته حقوق تحصیلات چهار ساله کارشناسی خود را در یک رشته دیگر به اتمام می رسانند. دوره های آموزشی به اصطلاح «پیش حقوق» وجود دارد، اما اکثر دانشجویانی که به ادامه تحصیل در رشته حقوق می پردازند مدارک خود را در یکی از رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی یا علوم رفتاری اخذ کرده اند. تحصیل در دانشکده های حقوق در ایالات متحده بیشتر از آنکه به دانش و اطلاعات قبلی راجع به رشته حقوق نیاز داشته باشد، مستلزم برخورداری از اندیشه تحلیلی و مهارت های نوشتاری است.

اولین برنامه های تحصیلی حرفه ای دارای مدرک تحصیلی

اولین برنامه های حرفه ای دارای مدرک تحصیلی در رشته حقوق، مدرک دکترای حقوق (J.D. ) را اعطاء می کنند. انجمن دانشکده های حقوق آمریکا توصیه کرده است که به لحاظ ماهیت منحصر به فرد نظام حقوقی هر کشور، دانشجویان خارجی مقطع معادل J.D. را در کشور زادگاه خود به اتمام برسانند. برنامه های J.D. در ایالات متحده بیش از حد روی آمادگی برای وکالت تمرکز می کند و لذا برای دانشجویانی که قرار است در خارج از ایالات متحده مشغول به کار شوند مناسب نیست.

به هر حال، ممکن است برنامه J.D. برای وکلای خارجی که از قبل دانش و اطلاعات کافی راجع به  نظام حقوقی کشور زادگاه خود دارند و شغل ایشان به نحوی مربوط به ایالات متحده است نیز مناسب باشد. و برای افرادی که علاقمند هستند مجوز وکالت در آمریکا را اخذ کنند، یک مدرک J.D. از دانشکده مورد تأیید «انجمن وکلای دادگستری آمریکا» (American Bar Association ) (ABA ) پیش نیاز لازم در کلیه محاکم قضایی ایالات متحده است.

دانشجوی برنامه J.D. مورد تأیید باید حداقل هشتاد و چهار ساعت ترمی تحصیلی، معادل سه سال تحصیلی را به اتمام برساند. این سال ها نوعی تحصیلات عمومی را فراهم می سازند که به منظور آموزش تفکر حقوقی در نظر گرفته شده است نه آموزش جزئیات قوانین حقوقی.

طی سال اول تحصیلات، کلیه دانشجویان دروسی را در زمینه قوانین مالکیت، قراردادها و صدمات و خسارات قابل طرح در دادگاه مدنی (قانون صدمات و خسارات شخصی) فرا می گیرند. سایر دروس تا حدودی متفاوت هستند —معمولاً ترکیبی از حقوق جنایی، حقوق اساسی، آیین دادرسی مدنی و مقدمه ای برای نظام های حقوقی تدریس می گردد.

طی سال های دوم و سوم، ممکن است برنامه درسی  به طور دقیقی تعریف گردد، و یا بسته به دانشکده،  دانشجویان مجاز به انتخاب واحدهای اختیاری باشند. کلیه دانشکده ها موظف به ارائه دروسی در زمینه اخلاق حقوقی هستند.

درس ها با استفاده از روش پرونده تدریس می شود. اساتید دانشجویان را ملزم می سازند که به سؤالاتی در خصوص پرونده هایی که مطالعه کرده اند پاسخ گویند و از استدلال های خود دفاع کنند. تکالیف خواندنی سنگین است. نمرات اغلب مبتنی بر آزمون های پایان ترم یا پایان سال است.

برنامه های تحصیلات تکمیلی

میزان مطالبی که در برنامه J.D. آموخته می شود برای تخصص در یک گرایش خاص کافی نیست. برای یافتن فرصت هایی برای تخصص عمقی یا تحصیلات حقوقی تطبیقی، وکلای تحصیل کرده در خارج از ایالات متحده باید به برنامه های تحصیلات تکمیلی رشته حقوق در ایالات متحده متوسل شوند.

بسیاری از 196 دانشکده حقوقی که توسط انجمن وکلای آمریکا برای برگزاری دوره های J.D. مورد تأیید قرار گرفته اند برنامه های تحصیلات تکمیلی نیز ارائه می دهند. اکثر دانشکده های حقوق متقاضیانی را می پذیرند که معادل مدرک J.D. خود را در کشوری غیر از ایالات متحده اخذ کرده اند، گرچه برخی از برنامه ها با گرایش خاص در زمینه نظام های حقوقی ایالات متحده (مانند قانون مالیات) ممکن است دانشجویان خارجی را قبول نکنند، و پذیرش در بسیاری از دانشکده های دیگرمستلزم برخورداری از دانش و اطلاعات راجع به سیستم مبتنی بر قوانین عرفی انگلیسی است.

بسیاری از دانشکده های حقوق برنامه هایی را ارائه می دهند که به طور اخص برای وکلای تحصیل کرده در خارج از ایالات متحده طراحی شده است، و اغلب شامل حال افرادی می شوند که اطلاعات قبلی در زمینه قانون عرفی ندارند. این برنامه ها عبارتند از برنامه هایی که مدارکی مانند کارشناسی ارشد حقوق تطبیقی (M.C.L. )، کارشناسی ارشد حقوق قضای تطبیقی (M.C.J. )، کارشناسی ارشد نهادهای حقوقی (M.L.I. )، یا کارشناسی ارشد حقوق (LL.M. ) در حقوق بین الملل یا حقوق تطبیقی و نیز برخی برنامه های LL.M. عمومی یا فردی اعطاء می کنند. این برنامه ها که به منظور آشنا سازی وکلای خارجی با قوانین حقوق ایالات متحده در نظر گرفته شده اند معمولاً یک سال تحصیلی طول می کشند.آنها اغلب مستلزم ارائه یک پایان نامه هستند و معمولاً آمیزه ای از یک یا دو دوره آموزشی مقدماتی ویژه در زمینه حقوق ایالات متحده و درس هایی هستند که توسط دانشجو از بین درس های معمولی دوره های J.D. انتخاب می شوند.  

سایر برنامه های LL.M برای وکلایی طراحی می شوند که علاقمند به کسب تخصص در آن زمینه هستند. برنامه درسی معمولاً نسبت به برنامه های LL.M ، M.C.L. ، M.C.J. و M.L.I. عمومی سازمند تر است و دانشجو ملزم است درس های بیشتری را در زمینه تخصص مورد نظر بگذراند. برخی از گرایش های تخصصی LL.M موجود عبارتند از قانون انرژی، قانون محیط زیست، قانون بانکداری، قانون دارایی های فکری، قانون دریایی و امثال آن.

برخی از دانشکده ها برنامه های LL.M طراحی شده فردی را ارائه می دهند. افرادی که مایل به کسب تخصص در زمینه خاصی از حقوق هستند باید این برنامه ها و نیز برنامه هایی که اعلام می کنند که تخصص مورد نظر را ارائه می کنند را مد نظر قرار دهند. بررسی سوابق هیئت علمی و مکاتبه با مسئولین برنامه می تواند در تعیین اینکه آیا برنامه متناسب با نیازهای دانشجو هست یا خیر مؤثر باشد.

برنامه های دکترای حقوق فقط توسط دانشکده های معدودی ارائه می گردد و این برنامه ها عموماً فارع التحصیلان را برای مشاغل دانشگاهی آماده می سازند. این برنامه ها عموماً مدرک دکترای علوم قضایی (S.J.D. ) یا دکترای علوم حقوقی (J.S.D. ) اعطا می کنند —دروسی که باید برای اخذ این دو مدرک گذرانده شود هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

قبولی وکلای تحصیل کرده در خارج از ایالات متحده در برنامه دکترای حقوق در ایالات متحده کاری بس دشوار است. برخی از دانشگاه ها فقط دانشجویانی را قبول می کنند که از قبل دوره کارشناسی ارشد خود را به اتمام رسانده اند. به احتمال زیاد همه آنها انتظار دارند که داوطلب پذیرش در برنامه دکترا مدرک معادل کارشناسی ارشد خود در یک دانشگاه به اتمام رسانده باشد. همچنین برخورداری از دانش و اطلاعات و نیز تجربه کاری فوق العاده قوی از دیگر پیش شرط های لازم برای پذیرش در برنامه های دکترا است.

حداقل شرایط اقامت برای برنامه های دکترای حقوق معمولاً یک سال تحصیلی است. بقیه برنامه شامل انجام تحقیقات مستقل در جهت نیل به مقصد است، که ممکن است یک الی سه سال دیگر طول بکشد. همچنین، پذیرش در اکثر برنامه ها مستلزم قبولی در یک آزمون شفاهی است.

به لحاظ آنکه برنامه های دکترا روی تحقیقات مستقل تمرکز می کنند، معمولاً دانشجو گرایش تحصیلی خود را تعیین می کند. باز هم لازم است علائق هیئت علمی بررسی گردد.

آموزش های کوتاه مدت

برخی از دانشکده های حقوق در ایالات متحده و سایر ارائه دهندگان آموزش های حقوقی به ارائه دوره های آموزشی کوتاه مدتی می پردازند که برای وکلای تحصیل کرده در خارج از ایالات متحده در نظر گرفته شده است و یا به نظر می رسد مورد علاقه آنها باشد. این برنامه ها که معمولاً در فصل تابستان ارائه می گردد ممکن است گزیده ای از درس ها را ارائه کنند تا دانشجو از بین آنها دروس دلخواه خود را انتخاب کند و یا اینکه روی مقدمه ای بر حقوق ایالات متحده، انگلیسی برای اهداف حقوقی، یا موضوعاتی ویژه مانند قانون دارایی های فکری یا قانون محیط زیست تمرکز می کنند. کنفرانس های حرفه ای یکی دیگر از گزینه های آموزشی کوتاه مدت هستند که معمولاً مدت زمان آنها کمتر است.

برای اطلاعات بیشتر جهت تحصیل در ایالات متحده آمریکا به ادرس ذیل مراجعه نمایید.

کلیک کنید




کلمات کلیدی :حقوقی

نوشته شده توسط رسول در دوشنبه 89/12/16

نظرات ()



هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یک مورد تعارض آرای صادره از سوی شعب دیوان عدالت اعلام کرد: پذیرش اسناد عادی نقل و انتقال اراضی و املاک مادام که به تنفیذ و تایید مراجع قانونی صلاحیتدار به شرح مندرج در ماده ‌48 قانون ثبت نرسیده باشد، جواز قانونی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن رای شماره ‌474 هیات عمومی دیوان عدالت اداری به این شرح است: «مطابق ماده ‌48 قانون ثبت اسناد و املاک مصوب ‌26/ ‌12/ ‌1310 اسنادی که مطابق قانون ثبت ـ خصوصا مواد ‌22 و ‌47 قانون ـ باید به ثبت برسند، به ثبت نرسیده باشند، در هیچ یک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهند شد و به موجب رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه شماره ‌166 مورخ ‌28/ ‌7/ ‌1375 نیز پذیرش اسناد عادی نقل و انتقال اراضی و املاک، مادام که به تنفیذ و تایید مراجع قانونی صلاحیتدار به شرح مندرج در ماده ‌48 قانون ثبت نرسیده باشد، جواز قانونی ندارد. بر این اساس آرای صادره از سوی شعب چهارم و سی‎ویکم در حدی که متضمن این معنی است، صحیح و موافق مقررات اعلام می‎شود. این رای به استناد بند ‌2 ماده ‌19 و ماده ‌43 قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری ذی‎ربط در موارد مشابه لازم‌الاتباع است.»

این رای پس از امضا از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین علی مبشری معاون قضایی دیوان عدالت اداری در روزنامه رسمی انتشار یافته است.




کلمات کلیدی :حقوقی

نوشته شده توسط رسول در دوشنبه 89/12/16

نظرات ()



I wanna be the face you see when you close your eyes

I wanna be the touch you need every single night

I wanna be your fantasy

And be your reality

And everything between

I want you to need me

Like the air you breathe

I want you to feel me

In everything

I want you to see me

In your every dream

The way that I taste you,feel you,breathe you,need you

I want you to need me,need me

Like I need you

I wanna be the eyes that look deep into your soul

I wanna be the world to you I just want it all

I wanna be your deepest kiss

The answer to your every wish

And all you ever need

I want you to need me

Like the air you breathe

I want you to feel me

In everything

I want you to see me

In your every dream

The way that I taste you,feel you,breate you,need you

I want you to need me,need me

Cuz I need you more then you could know

And I need you to never never let me go

And I need to be deep inside your heart

I just want to be everywhere you are

I wanna be the face you see when you close your eyes

I wanna be the touch you need every single night

I want to be your fantasy

And be your reality

And everything between.....

I want you to need me

Like the air you breate

I want you to feel me

In everything

I want you to see me

In your every dream

Cuz baby I taste you,feel you,breathe you,need you

می خواهم چهره ای باشم که هنگامی که چشمانت را می بندی می بینی

می خواهم نوازشی باشم که در همه شب های تنهایی نیاز داری

می‌خوام دنیای رویایی تو باشم

و واقعیت تو باشم

و هرچه که در این میانه است

می خواهم نیاز تو باشم

مانند هوایی که تنفس می کنی

می خواهم احساسم کنی

در همه چیز

می خواهم ببینی ام

در هر رویایت

آنگونه که من تو را می چشم حس می کنم نفس می کشم و نیازمند هستم

می خواهم نیاز تو باشم

همانگونه که به تو نیاز دارم

می خواهم چشمانی باشم که اعماق روحت را می بیند

می خواهم دنیایی باشم که تو تنها آن را می خواهی

می خواهم عمیق ترین بوسه ات باشم

جواب هر آرزویت

و هرچه که همیشه نیاز داشتی

می خواهم نیاز تو باشم

مانند هوایی که تنفس می کنی

می خواهم احساسم کنی

در همه چیز

می خواهم ببینی ام

در هر رویایت

آنگونه که من تو را می چشم حس می کنم نفس می کشم و نیازمند هستم

می خواهم نیاز تو باشم

چرا که نیازمند تو هستم بیش از آنکه تو بتوانی بفهمی

و نیازمند تو هستم که هیچگاه هیچگاه نگذاری بروم

و نیازمند تو هستم تا در اعماق قلبم باشی

من تنها می خواهم هرجا که تو هستی باشم




کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در سه شنبه 89/12/10

نظرات ()



Joe Richards finished school when he was 18, and then his father said to him, "You"ve passed your examinations now,Joe, and you got good marks in them. Now go and get some good work. They"re looking for clever people at the bank in the town. The clerks there get quite a IN of money now."

جو ریچارد وقتی که 18 ساله بود مدرسه‌ اش را به پایان رساند، و در آن وقت پدرش به او گفت، جو، حال که امتحانات خود را پشت سر گذاشته ای، و نمرات خوبی گرفته ای. حالا برو و یک شغل مناسب به دست بیاور. در شهر به دنبال افراد باهوش برای کار در بانک می گردند. منشی ها در آن جا پول خوبی به دست می‌ آورند.

A few days later, Joe went to the bank and asked for work there. A man took him into a small room and gave him some questions on a piece of paper. Joe wrote his answers on the paper, and then he gave them to the man.

چند روز بعد، جو به بانک رفت و تقاضای کار کرد. شخصی وی را به داخل اتاقی برد و کاغذی که چند سوال بر روی آن نوشته بود به وی داد. جو جواب ها را بر روی کاغذ نوشت، و به آن مرد تحویل داد.

The man looked at them for a few minutes, and then he took a pen and said toJoe, "Your birthday was on the 12th of June, Mr Richards?"

مرد برای چند دقیقه به کاغذها نگاه کرد، و یه قلم برداشت و از جو پرسید، «آقای ریچارد، تاریخ تولد شما در 12 ماه جون است؟»

"Yes, sir," Joe said.

جو گفت:  بله قربان

"What year?" the man asked. "Oh, every year, sir," Joe said.

مرد پرسید: چه سالی؟ و جو گفت: آه، هر سال، قربان




کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در سه شنبه 89/12/10

نظرات ()



A long time ago, there was an Emperor who told his horseman that if he could ride on his horse and cover as much land area as he likes, then the Emperor would give him the area of land he has covered.

Sure enough, the horseman quickly jumped onto his horse and rode as fast as possible to cover as much land area as he could. He kept on riding and riding, whipping the horse to go as fast as possible. When he was hungry or tired, he did not stop because he wanted to cover as much area as possible.

Came to a point when he had covered a substantial area and he was exhausted and was dying. Then he asked himself, "Why did I push myself so hard to cover so much land area? Now I am dying and I only need a very small area to bury myself."

The above story is similar with the journey of our Life. We push very hard everyday to make more money, to gain power and recognition. We neglect our health , time with our family and to appreciate the surrounding beauty and the hobbies we love.

One day when we look back , we will realize that we don"t really need that much, but then we cannot turn back time for what we have missed.

Life is not about making money, acquiring power or recognition . Life is definitely not about work! Work is only necessary to keep us living so as to enjoy the beauty and pleasures of life. Life is a balance of Work and Play, Family and Personal time. You have to decide how you want to balance your Life. Define your priorities, realize what you are able to compromise but always let some of your decisions be based on your instincts. Happiness is the meaning and the purpose of Life, the whole aim of human existence. But happiness has a lot of meaning. Which king of definition would you choose? Which kind of happiness would satisfy your high-flyer soul?


 مقصد زندگی

سال ها پیش، حاکمی به یکی از سوارکارانش گفت: مقدار سرزمین هایی را که بتواند با اسبش طی کند را  به او خواهد بخشید. همان طور که انتظار می رفت، اسب سوار به سرعت برای طی کردن هر چه بیشتر سرزمین ها سوار بر اسبش شد و با سرعت شروع کرد به تاختن. با شلاق زدن به اسبش با آخرین سرعت ممکن می تاخت و می تاخت. حتی وقتی گرسنه و خسته بود، متوقف نمی شد چون می خواست تا جایی که امکان داشت سرزمین های بیشتری را طی کند. وقتی مناطق قابل توجهی را طی کرده بود به نقطه ای رسید . خسته بود و داشت می مرد. از خودش پرسید: چرا خودم را مجبور کردم تا سخت تلاش کنم و این مقدرا زمین بدست بیاروم؟ در حالی که در حال مردن هستم و تنها به یک وجب خاک برای دفن کردنم نیاز دارم.

داستان بالا شبیه سفر زندگی خودمان است. برای بدست آوردن ثروت، قدرت و شهرت سخت تلاش می کنیم و از سلامتی و زمانی که باید برای خانواده صرف کرد، غفلت می کنیم تا با زیبایی ها و سرگرمی های اطرافمان که دوست داریم مشغول باشیم.

وقتی به گذشته نگاه می کنیم. متوجه خواهیم شد که هیچگاه به این مقدار احتیاج نداشتیم اما نمی توان آب رفته را به جوی بازگرداند.

زندگی تنها پول در آوردن و قدرتمند شدن و بدست آوردن شهرت نیست. زندگی قطعا فقط کار نیست ، بلکه کار تنها برای امرار معاش است تا بتوان از زیبایی ها و لذت های زندگی بهره مند شد و استفاده کرد. زندگی تعادلی است بین کار و تفریح، خانواده و اوقات شخصی. بایستی تصمیم بگیری که چه طور زندگیت را متعادل کنی. اولویت هایت را تعریف کن و بدان که چه طور می توانی با دیگران به توافق برسی اما همیشه اجازه بده که بعضی از تصمیماتت بر اساس غریزه درونیت باشد. شادی معنا و هدف زندگی است. هدف اصلی وجود انسان. اما شادی معنا های متعددی دارد. چه نوع شادی را شما انتخاب می کنید؟ چه نوع شادی روح بلند پروازتان را ارضا خواهد کرد؟




کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در سه شنبه 89/12/10

نظرات ()



A man called home to his wife and said, "Honey I have been asked to go fishing up in Canada with my boss & several of his Friends.
We"ll be gone for a week. This is a good opportunity for me to get that Promotion I"v been wanting, so could you please pack enough Clothes for a week and set out 
my rod and fishing box, we"re Leaving From the office & I will swing by the house to pick my things up" "Oh! Please pack my new blue silk pajamas."

The wife thinks this sounds a bit fishy but being the good wife she is, did exactly what her husband asked.
The following Weekend he came home a little tired but otherwise looking good.
The wife welcomed him home and asked if he caught many fish?

He said, "Yes! Lots of Salmon, some Bluegill, and a few Swordfish. But why didn"t you pack my new blue silk pajamas like I asked you to Do?"
You"ll love the answer...
The wife replied, "I did. They"re in your fishing box....."

مردی باهمسرش در خانه تماس گرفت و گفت:"عزیزم ازمن خواسته شده که با رئیس و چند تا از دوستانش برای ماهیگیری به کانادابرویم"
ما به مدت یک هفته آنجا خواهیم بود.این فرصت خوبی است تا ارتقائ شغلی که منتظرش بودم بگیرم بنابراین لطفا لباس های کافی برای یک هفته برایم بردار و وسایل ماهیگیری مرا هم آماده کن
ما از اداره حرکت خواهیم کرد و من سر راه وسایلم را از خانه برخواهم داشت ، راستی اون لباس های راحتی ابریشمی آبی رنگم را هم بردار

زن با خودش فکر کرد که این مساله یک کمی غیرطبیعی است اما بخاطر این که نشان دهد همسر خوبی است دقیقا کارهایی را که همسرش خواسته بود انجام داد..
هفته بعد مرد به خانه آمد ، یک کمی خسته به نظر می رسید اما ظاهرش خوب ومرتب بود.
همسرش به او خوش آمد گفت و از او پرسید که آیا او ماهی گرفته است یا نه؟

مرد گفت :"بله تعداد زیادی ماهی قزل آلا،چند تایی ماهی فلس آبی و چند تا هم اره ماهی گرفتیم . اما چرا اون لباس راحتی هایی که گفته بودم برایم نگذاشتی؟"
جواب زن خیلی جالب بود...
زن جواب داد: لباس های راحتی رو توی جعبه وسایل ماهیگیریت گذاشته بودم.




کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در سه شنبه 89/12/10

نظرات ()



I haven"t ever really found a place that I call home
هیچ وقت نتونستم جایی رو پیدا کنم که بتونم اسمش رو خونه بذارم
I never stick around quite long enough to make it
هیچ کجا اونقدر گیر نکردم که بتونم این کار رو بکنم
I apologize that once again I"m not in love
ببخشید اگه باز عاشق نیستم
But it"s not as if I mind
ولی واقعا منظورم واقعا این نیست
that your heart ain"t exactly breaking
که قلبت واقعا نمیشکنه
It"s just a thought, only a thought
این فقط یک اندیشه بود، یک اندیشه
But if my life is for rent and I don"t learn to buy
اما اگه زندگیم اجاره ای باشه و من یاد نگیرم که بتونم اون رو بخرم
Well I deserve nothing more than I get
پس لیاقتم بیشتر از این نیست
Cos nothing I have is truly mine
چون چیزایی که دارم واقعا مال من نیست
I"ve always thought
that I would love to live by the sea
همیشه فکر می کردم که عاشق زندگی کردن کنار دریام
To travel the world alone
و تنهای تنها دنیا رو سفر کنم
and live more simply
و زندگی ساده ای داشته باشم
I have no idea what"s happened to that dream
نمی فهمم که چی سر اون همه رویا اومد!
Cos there"s really nothing left here to stop me
چون دیگه اینجا چیزی نمونده که منو پای بند کنه
It"s just a thought, only a thought
این فقط یک اندیشه بود، یک اندیشه
But if my life is for rent and I don"t learn to buy
اما اگه زندگیم اجاره ای باشه و من یاد نگیرم که بتونم اون رو بخرم
Well I deserve nothing more than I get
پس لیاقتم بیشتر از این نیست
Cos nothing I have is truly mine
چون چیزایی که دارم واقعا مال من نیست

But if my life is for rent and I don"t learn to buy
اما اگه زندگیم اجاره ای باشه و من یاد نگیرم که بتونم اون رو بخرم
Well I deserve nothing more than I get
پس لیاقتم بیشتر از این نیست
Cos nothing I have is truly mine
چون چیزایی که دارم واقعا مال من نیست

While my heart is a shield and I won"t let it down
قلبم برام حکم سپر رو داره و نمیذارن هیچ وقت از بین بره
While I am so afraid to fail so I won"t even try
و چون از مرگ می ترسم هیچ وقت سعی نخواهم کرد
Well how can I say I"m alive
خب، چطور می تونم بگم که زندم؟

if my life is for rent and I don"t learn to buy
اما اگه زندگیم اجاره ای باشه و من یاد نگیرم که بتونم اون رو بخرم
Well I deserve nothing more than I get
پس لیاقتم بیشتر از این نیست
Cos nothing I have is truly mine
چون چیزایی که دارم واقعا مال من نیست

if my life is for rent and I don"t learn to buy
اما اگه زندگیم اجاره ای باشه و من یاد نگیرم که بتونم اون رو بخرم
Well I deserve nothing more than I get
پس لیاقتم بیشتر از این نیست
Cos nothing I have is truly mine
چون چیزایی که دارم واقعا مال من نیست




کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در سه شنبه 89/12/10

نظرات ()



Always trying to explain
why youre so cold
I think we are missing the point
that you are not willing to stretch out and find someone
and thats whats keeping you so lonely
Youre not alone.

There are so many people out there
that would love to spend a minute out with you
You are not alone
You are just afraid of finding someone who would take good care of you

Trying to get out from that dark and lonely hole you think you are in

And you take 10 pills
trying to end all this pain and suffering
and thats whats keeping you so lonely
You are always trying to hide all your pain
locking all your fears inside
همیشه سعی می کردم توضیح دهم
که تو چرا اینقدر سردی
فکر می کنم ما این نکته را فراموش کرده ایم
که تو باید از خود بیرون بیایی و کسی را پیدا کنی
و این است که تو را بسیار تنها نگاه داشته است
تو تنها نیستی.

بسیاری از مردم در بیرون هستند
که که عاشق گذراندن یک لحظه با تو هستند
تو تنها نیستی
تو تنها از پیدا کردن کسی که خوب به تو اهمیت بدهد می ترسی

سعی کن از این چاله ی تنهایی و تاریکی که فکر می کنی در آن هستی بیرون آیی

و تو ده دانه می گیری
سعی کن به تمام این درد و رنج پایان دهی
و این دلیلی است که تو را بسیار تنها نگاه داشته است
تمام ترسهایت را در درونت انباشته ساخته ای...




کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط رسول در سه شنبه 89/12/10

نظرات ()




Powered By persianblog.ir Copyright © 2009 by persian7jurist This Themplate By Theme-Designer.Com